Saturday, February 23, 2013

Hari Stress

Minggu yang agak stress bagi aku. Actually, bukan setakat minggu ni.. Lately minggu-minggu yang aku lalui agak menstresskan aku.

Rupanya, susah jugak tanggungjawab sebagai ketua. nak melayan kerenah anak buah yang macam-macam perangainya. Yang sebaya tak apa lagi. Yang tua ni.. hanya Allah yang tahu.

Seriously aku agak pressure nak menangani anak buah yang umur sebaya mak-mak kita ni. Salah cakap, merajuk. Tak cakap, naik lemak bertepu-tepu. Depan kita pijak semut pun tak mati, belakang kita, kita dihentamnya depan yang lain.

Kadang-kadang aku rasa agak putus asa dan semangat aku punah. Tapi memikirkan tanggungjawab aku besar. Aku telan jugak semua nya. Sebabkan hormat, aku diam. Tapi bila melampau-lampau, hilang jugak kesabaran aku sebagai manusia.

Ya Allah, permudahkanlah segala yang aku hadapi dan kuatkan la diri aku untuk menempuh segalanya.

Terima kasih big boss yang aku dah anggap macam ayah aku sendiri untuk nasihat yang diberikan. Kalau korang yang membaca blog aku yang tak seberapa ni, aku harap, korang jugak mendoakan aku untuk tetap tabah menempuh segalanya.

Till then, Assalamualaikum...

3 comments:

  1. jangan layan perasaan putus asa tu
    berusaha lah :)

    ReplyDelete
  2. mumpung masih suasana lebaran di bulan syawal, saya mengucapkan mohon maaf lahir batin...keep happy blogging always ..salam :-)

    ReplyDelete