Wednesday, July 20, 2011

Cara Makan Durian

Assalammualaikum...

Agak lame aku tak hupdate blog nih. Dah la tak hupdate, blogwalking pon tak menyempat. Nak katakan banyak keje, keje dok umah aje. Al-maklum la..penanam anggur yang berjaya. Ahakz..(^_*)v


Sempat plak nak intro yek? Sekarang musim durian. Korang tahu cara makan durian? Ha..CARA MAKAN DURIAN..  "La..agak miinah ni ingat orang tak reti nak makan durian sampai nak tunjuk cara makan durian. Ape susah. Kopek or kupas or belah, lepas tu sumbat jela dalam mulut kan."

Ha..aku tahu korang mesti cakap macam tu punya. Huu..~ Pe la aku nih.. Tak baik sangka buruk kat orang. Tak pe tak pe.. Aku sangka baik kat korang yer.

Nih, aku nak bagitahu korang. Bukan setakat makan durian macam tu je tau. Ade orang wat lempuk dan tempoyak. Tapi tu biasa jela kan. Dah biasa dengar. Jiran aku, Tok Senah (perempuan ye), die cakap anak makan durian dengan cili api. HAH? MAKAN DURIAN DENGAN CILI API. Aku sebenarnye first time dengar orang makan durian dengan cili api. Sedap ke??? korang pi la try. Amik durian sejibik, buang bijik die, pastu tumbuk lada gi makan..Huu~

Durian makan dengan cili api


Lempuk durian

Tempoyak

Lagi satu, makan durian dengan nasi. Mik durian tu, buang bijik pastu gaul dengan nasi. Ni ade pakcik kat area kampung aku yang makan macam tu.

Durian makan dengan nasi


Try la ek. Nanti dah try korang gitahu aku sedap ke tak. Baru aku try... Hehehehe...

p/s: Gambar pinjam pakcik google..

2 comments:

  1. Wah tetibe tringat gulai tempoyak ikan patin at pahang!!! Aghhhhh

    ReplyDelete
  2. eee..smalam baru ngap lempok doyan je..heheheeh

    ReplyDelete